Organisert vil holde alle dine bryllupet papirer og kontakter og er et must når du planlegger et bryllup. Det er mange datamaskinen progams tilgjengelig for å hjelpe deg å gjøre dette, men det er slags vanskelig å bære en datamaskin sammen med deg som du gjør dine runder besøke steder og møte med leverandører. I tillegg, mange mennesker er ikke så komfortabel med å bruke en datamaskin for slike ting.
Det finnes også mange bøker og arrangører tilgjengelig som du kan kjøpe for å hjelpe deg med denne organisering oppgaven. Du kan finne disse på bok og stasjonære butikker, men du kan også raskt sette sammen din egen bryllupsplanlegger, tilpasse det etter dine behov. Ikke for å nevne, vil du spare deg noen penger. Med bryllup budsjetter blir ganske stram, er dette et billig alternativ. Her er hvordan du kan lage din egen wedding planner.
Materialer som trengs:
1 ringperm
10 til 12 kategorisider
Foret løsblad papir
10 til 12 klare, top-loading plastbeskyttelsen ark
1 til 2 klare, trykk på laminering ark (for dekker foran og bak)
Bilder, blonder, bånd - uansett dekorasjoner som du ønsker å kle opp foran dekke
Hvit eller tacky lim
Hvordan å sette det sammen
1. Når du har valgt dine bilder og andre dekorative minner for boken din planlegging, kan du trene en gledelig arrangement på forsiden. Du kan også ønske å bruke utklippsbok papir for å hjelpe deg med utformingen. Det er mange vakre papirer tilgjengelig for dette formålet, og kan finnes på alle craft store. Når du har din ordningen satt, lim bitene til dekselet. Bruke laminering ark over toppen. Beveg hånden fra midten ut til kantene til å presse ut eventuelle luftbobler og jevne ut arket.
2. Ta din kategorisider, etiketten hver og en med følgende navn:
Kalender - opprette dine egne bryllup nedtelling ark eller skrive ut ett fra Internett. Sett inn nedtelling kalenderen på denne plasseringen, og krysse av hvert element som du har fullført hvert trinn.
Budsjett - holde budsjettet arket her med anslått kostnadene, faktiske kostnader, som betaler for hvert element
Invitasjoner & Takk - gjest utskrift, listen, frakt, etc.
Blomster - alle blomster for både i resepsjonen og seremonien, inkludert buketter
Klær - bryllup kjole, headpiece og slør, tilbehør, brudgommens antrekk, drengs antrekk og tilbehør
Vielsen - seremonien plassering, Liturgen, musikere, solist, dekorasjoner, bryllup, programmer, etc.
Bryllupsfotografering/Videography - engasjement bilder, bryllupsbilder, avisen kunngjøringer, album, videotaping, etc.
Mottak - plasseringen utleie, tabelloppsett, plater og bestikk, dekorasjoner, underholdning, bryllup favoriserer, arbeidskraft, etc.
Bryllup kake - bryllup kake, brudgommens kake, kake topper, cake kniv og server, etc.
Mat og drikke - all mat og drikke, serverer tabeller, hvordan det er å bli servert, etc.
Bryllupsreise - transport, overnatting, underholdning, klær, etc.
Diverse - alle andre ting: transport til og fra bryllupsfeiring /, ekteskap lisens, blod-tester, øving middag, gaver til tjenere, andre utgifter
3. Sett din tabbed ark i dokumentordneren. Plass budsjettregnearket under delen budsjett. Legge til flere ark av løsblad papir til alle andre deler for å gjøre notater. Du bør kopiere relaterte budsjettinformasjonen på det første papirarket med hver del for hurtigreferanse. Bruk Merk-papir for å skrive ned navn, datoer, tidspunkt for møtet, telefonnumre, adresser og annen relatert informasjon til denne inndelingen. Hvis du får visittkort (som du vil), kan du tape dem til sidene.
4. Plass en plastbeskyttelsen ark i hver inndeling. Du vil bruke disse til å holde kontrakter, kvitteringer, prislister, bilder, utklipp, brosjyrer og andre relaterte kategoriinformasjon. Ikke bare vil du være i stand til raskt å få hendene på en nødvendig korrespondanse eller et mottak, vil du også ha en samling av minner som kan bli brukt senere for å sette sammen et bryllup utklippsbok.
No comments:
Post a Comment