Rengjøring selskapene har en rekke markedsføring metoder som er åpent for dem for å få nye kunder.
· Telesalg
· Gule sider annonsering
· Thompsons lokal mappe
· Postlister
· Leaflet drops
· Avis reklame
· Journal-annonsering
· Direkte salg
· Annonsering på Internett
I min egen erfaring har kald ringe på selskaper ikke møtt med noen suksess. De fleste selskaper som ønsker rengjøring utført allerede har rengjøringsmidler på plass, og de vil bare endre dem hvis de tror de kan få det gjort billigere eller hvis de er misfornøyd med rensingen. Det er en svært lange skudd å administrere å finne et selskap som er i ferd med å gjøre en beslutning om deres rengjøring og ringe dem på det aktuelle tidspunktet i tid. Du må gjøre beslutningen på om det er kostnadseffektivt å knytte noen på telefonen for lange timer for muligens liten avkastning. Hvis for eksempel rengjøring din dekker et svært bredt område som et hele regionen i UK, så kan det være verdt det, men hvis du er begrenset til et lite område vil sannsynligvis ikke. Hva du kan ende opp med er mange kall til å gi tilbud ganske enkelt fordi selskapet ønsker å se hvis de får sine rengjøring gjøres billigere enn på presentere. Selv i disse forholdene, og du kan du sende et tilbud som er billigere de fortsatt ikke har drivkraft til å endre om de er fornøyd med sin nåværende regimet. Men du ender opp på deres filer for denne dagen når de endelig beslutter å endre. Så du kan få en samtale en to- eller selv tre år nedover i linjen.
Annonsering i gule sider er sannsynligvis et must, som til tross for advent av Internett folk fortsatt bruke yellow pages for å finne tjenestene de behøver. At minst denne måten selskapet ringer du for et tilbud så er mer sannsynlig å faktisk krever rengjøringsmidler. Fra synspunkt av lukke et salg er det bedre hvis klienten har valgt du snarere enn omvendt. Det eneste problemet med annonsering i gule sider er en av kostnader. Det er sannsynligvis et stort antall bedrifter sine annonseringstjenester som du er i direkte konkurranse med. Du må derfor gjøre annonsen skiller seg ut fra de andre. Du gjør dette er en svært kostbare øvelse, men til slutt bør være verdt det for ny virksomhet som det medfører.
Annonsering i Thompsons kataloger som jeg finner vanskelig å kommentere. Mens blir billigere enn gule sider i min egen erfaring har det brakt i svært lite ny virksomhet.
Bruker en adresseliste, og å kontakte selskaper med et salg brev, er et spørsmål om sjanse som telesalg. Igjen har du tid-faktor for å betale for pluss portoen pluss å kjøpe i en adresseliste hvis du ikke kan sette en sammen selv. Å sette en adresseliste sammen er en svært tidkrevende virksomhet. Jeg vet fordi jeg har gjort det, og igjen i vår erfaring det medfører svært lite ny virksomhet. Hvis du har en høy annonseringsbudsjett kan så det være noe du anser verdig.
Såvidt annonsering i lokale aviser er bekymret dette kan bli svært kostbare for lite eller no return så jeg vil ikke anbefale dette til alle nye rengjøring virksomheter. Muligens med teppe vil rengjøring og vinduet rengjøring du ha mer suksess. Men ta opp fra din annonse vil hovedsakelig være innenlandske kunder ikke kommersielle bekymringer. Likeledes er annonsering i fagtidsskrifter en kostbar øvelse men muligens verdt Hvis budsjettet er stor nok. Men har du å forskning journalene nøye for å sikre at selskapene du prøver å målrette faktisk abonnerer på disse og mer viktigere lese dem.
Leaflet fall, direkte markedsføring og annonsering på Internett vil være dekket i del to av artikkelen.
No comments:
Post a Comment